Tags
claudy desoil, Cracco, debackere, deferm, Ieper, Sebastien, Sturbois, verschueren, Wilkin
actua
Alsof de hegemonie der Sebs nog niet sterk genoeg was in de autosport- en rallywereld…Sebastien Sturbois was op het verraderlijke parcours rondom Erquelinnes 9 seconden sneller dan Hubert Deferm. Sturbois toont daarmee aan dat hij de Corolla WRC onder de knie krijgt en dat hij klaar is voor de rally’s buiten zijn vertrouwd territorium. Al dient wel gezegd dat Philip Cracco een grote hand had in het verlies van Deferm. Bij onze gewestelijke zuiderburen zullen ze de naam Philip Cracco niet snel vergeten. Op de rondkoers in Grand Reng was het vaak treintje rijden met de Peugeotrijder als stoomlocomotief. Helaas voor de achtervolgers kwam die helemaal niet op stoom. Vincent Vertommen, Rudy Bouvard (ook al in een Corolla WRC) en ex-Belgisch kampioen Hubert Deferm verloren kostbare seconden achter de NCRS-s2000. Schaamrood, gij daar, in uw IRC-winnaar.Eens weten wie sneller was? De grote namen hebben we al gehad, maar ook deze stonden ervoor: Philippe Castremanne, Laurent Mottet en Frédéric Deroubaix en dan begint het pas: Olivier Holtsheimer in een achterwielaangedreven BMW op doornatte wegen, Christophe Verstaen in een Astra’tje, Eddy Marique in een schamel Corsa’tje. Er mag ene content zijn dat er genoeg Wilkins uitvielen en genoeg Blaises forfait gaven. Cracco was amper een halfminuutje sneller Aurélie Dehaye in haar Golf, een snelle dame maar geen wereldwonder. Akkoord, een wagen leren kennen in wisselende weersomstandigheden is nooit gemakkelijk maar tijden liegen niet.
Het was overigens niet het dagje van de mannen (en vrouwen) die de oversteek niet vaak maken naar Wallonië. Didier Duquesne moest al vroeg in de wedstrijd opgeven met een kapotte cardan, en ook Melissa Debackere is niet terug te vinden in de eindranking. Melissa kwam er proefrijden voor de IRC-manche in Ieper maar kon niet echt overtuigen.Nog erger verging het Dirk Vermeulen en Bjorn Adriaens. Deze moedigen belandden naast het decor. De Cosworth van Vermeulen maakte kennis met een boompje, de BMW van Adriaens gleed van de weg op een plek die al jaren alom gevreesd is. Ca arrive.
Het is nogmaals bewezen dat wie wil leren best eens een toertje meerijdt op een selectiever parcours dan in Vlaanderen, in een concurrerend sfeertje tussen mannen als Castremanne, Servais en Wilkin. Iets wat Vincent Verschueren dit jaar duidelijk begrepen heeft!
sandrod gezegd:
Omdat dit bericht heel wat emoties losweekt, en omdat de co-piloot van Philip Cracco meer duiding heeft gegeven wil ik zijn antwoord met jullie delen.
Geachte onbekende,het is dan ook niet de bedoeling om potten te breken,maar om zich te amuseren dat Philip de Peugeot aankocht.Daar hij de spiegel stuk reed op de chicane,konden we onmogelijk zien of er achterliggers kwamen,en we zijn ons dan ook gaan verexcuseren aan het adres van Hubert,wat hij ook goed begreep,en het “pas de problème” noemde,waardoor hij ook de naam van gentleman driver alle eer aandeed.Ik zelf ben dan naar de starter van de special gestapt,samen met de mens van de TC,om te vragen een minuut later te starten,zodoende hem niet meer te storen,wat ze daar enorm apprecieerden.
Of ik nu ongelijk heb, of niet, dat maakt niet uit. Trouwe fans zullen reeds weten dat hier al eens tegen een scheentje kan geschopt worden.
Séte gezegd:
In Ieper zullen ze er zeker wél rekening mee houden en een hoog startnummer voorzien…
Pingback: State of the Union: 2 jaar Sandropov « Sandropov
Pingback: Léonard en Sturbois breien vervolgstukjes « Sandropov